en årslista för detta himla år 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Tog studenten!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nix.

Dog någon som stod dig nära?
På ett sätt ja. En av de viktigaste personerna jag vet försvann i september i år.

Vilka länder besökte du?
Enbart Sverige. 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
UTLANDSVISITER

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
världens sämsta 2 februari och världens bästa studentdag den 5 juni. Världens bästa, finaste, grymmaste vänner alla gånger. 

Vad var din största framgång 2013?
Att jag klarade mig igenom året.

Största misstaget?
Inget, eller kanske att jag borde bli bättre på att planera resor och så. 

Bästa köpet?
Tågbiljetten till Stockholm när jag vann plats på gästlistan till Johnossis releasefest. 
När jag och Molly står i kö till Nalen och går in samtidigt som Gustaf Norén. Starstruck? Ja. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla konserter, festivaler och resor i Sverige. 
Sekunderna innan jag och Molly var tvugna att kasta oss från Pustervik och Hästpojken till vårt tåg som gick en kvart senare. Vi hann. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Den här och den här. Samtidigt all arg musik jag lyssnat på konstant.

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit. 

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre och ALLT FÖR SVERIGE

Bästa boken du läste i år?
Bästa kurslitteraturen på Genusvetenskapen har hittilss varit Kroppspolitik av Maude Eduards och Rosa-den farliga färgen av Fanny Ambjörnsson. 

Största musikaliska upptäckten?
Jag har lyssnat konstant på Håkan i flertal år men ALDRIG har hans låtar betytt så mycket som i år. Aldrig har jag gråtit så mycket till kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Eller all musik jag tidigare lyssnat på men aldrig riktigt kunnat relatera till har jag fått ett annat slags band till.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Åt tårta, jordgubbar med Karin och familjen min. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte varit så ledsen och att de jag tycker om skulle få varit friska och glada. 

Vad fick dig att må bra?
Det som verkligen fick mig att må bra var ALLA HIMLA FINA MÄNNISKOR jag känner. Allihop, ni är bäst. Men också att sånt som att dricka oboy med mintuu och dansa till begging, lyckas komma in på Bogrens och dansa tills klockan blev två och äta fruktsallad klockan tre.

Vilken kändis var du mest sugen på?
MÄN I BAND

Vem saknade du?
Han. Mina vänner som flytt landet. 

De bästa nya människorna du träffade?
Genusmänniskorna och gossiga festivalmänniskor!

Mest stolt över?
Att jag klarade mig. Att jag orkade prestera i skolan in i det sista. Att jag inte lät det som hände ta över och ha sönder mig helt. För ibland kändes det verkligen inte möjligt.

Högsta önskan just nu?
Att allt blir bra, livet löser sig och blir så himla bäst. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0