Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Jag orkar inte längre leva som i en Håkan Hellström låt.

sommarfanatisk

Jag var alldeles överexalterad över allt sommrigt i min sommarstuga igår. Var tvungen att utforska varenda del av trädgården, sjökanten och skogen. Drog även med min lillasyster på cykeltur och åt choklad på en filt. Det känns i heka kroppen att det är sommar. Det luktar och känns annorlunda. Annorlunda på ett bra sätt. Jag vill aldrig ha vinter mer.
 
Idag har jag sovit middag och gått runt med filt. Inte lika fantastiskt. Men det är ändå sommar och det känns inte alls som att jag fyller 19 år nästa söndag, snarare som 11. 

Eftersom det spöregnar och min familj strax lämnar mig alldeles själv ska jag idag sysselsätta mig med detta:

Plöja igenom Svts ÖppetArkiv, alternativ även SvtPlay. 
Läsa ut boken Norrtullsligan.
Baka kladdkaka.
Äta kladdkaka.
Lyssna på vinylskivor.

I eftermiddag kommer Molly hit. 

Fred och Kärlek övervinner allt

Ni må kalla mig bitter och elak, men jag hoppas att det regnar hela helgen för de på Bråvalla. Länge leve Peace and Love. 

hallå

om det nu vore så att någon glömt mig. Varsegod, alldeles färska webcamerabilder. 
 
 
 

Vad skulle Sverige gjort utan Håkan Hellström?

klicka

livet

Livet. Vad händer med livet? Det bara är. Och det händer saker man inte kan styra över. Kanske är det bra att bara följa med utan att tänka. Man kan inte bestämma sitt öde. Om två veckor fyller jag nitton år. Nitton hela år. På bara ett år har hela min framtidsbild vänts upp och ner, vrängts och förändrats. Eller var det kanske alltid såhär det skulle bli? 

Några saker jag tycker om att göra:

Att hitta perfekta födelsedagspresenten 
Att fika på uteserveringar
Att ha på mig klänning
Att äta pastacarbonara
Att lyssna på musik högt utan att någon annan i huset klagar
Att cykla
Att krama fina vänner
Att köpa fina böcker
 
Och allt detta har jag gjort idag.
 

The Hives på Liseberg


Idag såg jag The Hives. Jag hade feber, jag var förkyld men kastade mig ändå till Götet och såg bästa bandet. Fick setlist. Det var ganska bäst. 
 

något nytt

Hej. Jag börjar om. Mitt liv nu och vad det innebär. Men allt annat finns kvar. Hela gymnasiet finns på whitewall och alla sorgliga, glada och sprudlande tankar finns på moonshinefever.Nu är jag konfettiregnet. 

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0