Vackraste, bäste, fantastiske Kristian


inga ord är rättvisa nog. Tack för allt. 

Två veckor

Idag har jag gått två veckor på universitetet. Träffat hur många snälla människor som helst och redan läst massa litteratur känns det som. Idag ska jag och Molly dansa på Liseberg till mannen nedanför och sedan fortsätta dansa på jazzhuset. Fredagar är bäst!


livet

Idag fyller min fantastiska morfar 85 år. På kalaset var, det förutom min familj, mormor och morfars gamla vänner där alla är drygt 80 år gamla. Jag blev så glad när jag idag fick höra om alla festligheter de haft för sig under åren. Hur de dansat, ätit mat, druckit vin och cyklat in i häckar. Om hela livet kan vara så, vill jag vara med. 

Jag blir hellre ensam än lycklig med nån annan

10 saker jag tycker om:
Att plocka smultron längs med landsvägskanten
Mina vänner
Att kramas sådär länge tills man borrar in ansiktet i den andra personens hals
Att pussas
Musiktävlingar där låttitlar och bandnamn är viktiga faktorer
Åka spårvagn
Polkagrisglass
Spara på biobiljetter, konsertbiljetter, plektrum, citat, foton, 
Lagom slitna converse
Böcker som är omöjliga att lägga ifrån sig

9 saker jag tycker mindre om:

Majs
Orättvisor
Människor utan självinsikt
Justin Bieber
Polotröjor
Tuggummi som fastnar på kläder
Strass, blingade saker
Bacardi
Tågförseningar

8 bloggar jag läser:

Niotillfem
Mariao
HanaPee
ClarasLife
.....ehhhhhhh och sedan bara sporadiskt lite här och där

7 saker jag vill göra i framtiden:

Flytta hemifrån
Skaffa en egen lägenhet
Plugga i en studentstad
Bo utomlands ett tag
Resa genom hela Europa
Skaffa mig en fet utbildning (SKALL BARA KOMMA PÅ INOM VILKET ÄMNE)
Besöka andra kontinenter

6 saker jag är rädd för:

Döden
Höjder
Att tappa kontakten med människor jag tycker om
Att misslyckas
Vanlighet
Bli allvarligt sjuk

5 platser jag tycker om att vara på:
Min sommarstuga
London
Stockholm
Längst fram vid kravallstaketet på konserter
Min säng

4 ord som beskriver mig:

Glad
Omtänksam
Ostrukturerad
Känslig

3 saker jag ser fram emot:

Att plugga på GU
Hälsa på vänner som flyttat till andra platser i världen
Att träffa nya intressanta människor

2 bra filmer:

A room with a view
To kill a mockingbird

1 bra låt:
Brännö Serenad-Håkan Hellström

stiltips

Imorgonbitti, halv sju går mitt tåg till GBG, klockan nio börjar jag genusvetenskap. Efter en stund panikande över FÖRSTA-DAGEN-PÅ-NYTT-STÄLLE-KLÄDSEL valde jag och José att googla oss fram till en bra lösning, detta var vad vi fick till hjälp:
 

 
Så tack google, nu vet jag precis vad en genusvetare har på sig. 
 
 

where you gonna run, when the walls start falling down

Ett Borlänge utan festival. Inget Sugarplum. Det var inte såhär det skulle bli. Hur smärtsamt det var att höra mando, V och C soundchecka Sweet Jackie för tredje gången på raken. Att se all smärta, sorg och kärlek i deras ögon när de steg upp. Vi hade Sugarplumtröjor och mando var bäst i världen. 
 
 

RSS 2.0